קרטרה אוסטרל עם רכב שכור

מאת: תומר, בתאריך: 02.11.2019

הקרטרה אוסטרל הוא כביש מפורסם בצ'ילה, שעובר דרך עיירות וכפרים. הנסיעה בקרטרה היא חוויה מטורפת מלאה בנופים מטורפים של לגונות, קרחונים יערות ומפלים. יש 3 דרכים נפוצות לעשות את הקרטרה: 1. טרמפים- אומרים שזאת חוויה מטורפת וכל מי שעשה מספר כמעט ורק דברים טובים, חשוב לציין שאם מזג האוויר לא לטובתכם ונפלתם על שבוע גשום זה לא כל כך כיף ומי שלא שולט בשפה הספרדית הדרך תהיה מאתגרת ומשעממת משמעותית. 2. נסיעה בואן- נסעתי בואן מברילוצה לפוקון (8 שעות בערך) וזה היה סיוט. לעשות את זה במשך 6 ימים ברצף עם 15 איש זה לא נראה לי חוויתי במיוחד, אבל כל אחד ומה שמתאים לו. מי שרוצה יש בחורה מקסימה בשם לארה שדוברת עברית שוטף שמארגנת נסיעות בואנים- מוכרת ונחמדה מאד - יציאה מאל צ'לטן 5492966486379+ 3. השכרת רכב- הרבה ישראלים רוצים ומדברים על האופציה הזאת שלדעתי היא הטובה ביותר ואפרט כאן קצת על כך. הקרטה מתחילה בחלקה הדרומי בעיירה שנקראת צ'ילה צ'יקו בסמוך למעבר גבול עם ארגנטינה מעיירה בשם לוס אנטיגוס ונגמרת בגדול בצ'ייטן שבצ'ילה, אך לא קיימות חברות השכרת רכב בערים אלו ולכן נוח יותר לקחת רכב מאל קלפאטה ולהחזירו בברילוצה (ארגנטינה) או ההפך אם אתם עושים את הקרטרה מצפון לדרום. [נקודה חשובה: באל קלאפטה יש את הקרחון המתנפץ שנסיעה אליו עולה לאדם 600 פסו, נסיעה הלוך חזור לאל צ'לטן עולה בסביבות 1,100 פסו- לכן כדאי כבר לקחת את הרכב ליום נוסף ולחסוך את העלויות האלה. - זאת במידה ואתם לא מתכוונים לצאת לטראק מעבר הרוחות של 3-4 ימים באל צ'לטן. משם נוסעים צפונה לאל צ'לטן, עושים את הפיץ רוי ומתחילים את הקרטרה במקום לחזור בשנית לאל קלאפטה.] # השכרת רכב באל קלאפטה # באל קלאפטה יש בערך 12 חברות השכרה שאפשר למצוא במנועי חיפוש השונים באינטרנט, חלק מהן הן: On, Dolar, Hertz , Avis וכו'. לחברות אין מספר רכבים רב ולכן אם אתם יודעים וסגורים על תאריכים ממליץ להזמין כמה שיותר זמן מראש. כבישי הקרטרה רובם ככולם כבישי עפר לא נעימים במיוחד לנסיעה, בגשמים מעט מחליקים, ומי שנוהג יכול לפתח פרקינסון לאחר יום נהיגה אחד בלבד לכן אני ממליץ לקחת רכב יחסית מאסיבי ואפילו רכב 4×4 כדי לא להתקע/להתבאס/לפנצר/לדפוק את הרכב ואז לשלם בגדול.. עשיתי את הקרטרה עם האלופים שמתוייגים פה למטה- שכרנו רכב דרך חברת On ולקחנו רנו קנגו- אחלה רכב שסיפק את כל הצרכים (חשוב שיהיה מקום למוצ'ילות- בהתחשב בזה ובכך שמבלים את רוב שעות היום בדרכים אני ממליץ לקחת רכב ל4 אנשים ולא 5) עלות רכב ליום 1900 פסו עלות מעברי גבול חופשיים לצילה 1500 פסו עלות תוספת נהג 450 פסו קנס על החזרת הרכב בברילוצה 15000 פסו (ניתן לעשות מעגלי ולהחזיר את הרכב מאיפה שלקחתם ולחסוך את זה אבל לדעתי קצת מיותר) כל ק"מ נוסף 2.5 פסו (על כל יום השכרה מקבלים 200 ק"מ נסיעה- אנחנו לקחנו ל6 ימים וחרגנו סה"כ 800 ק"מ) אפשר להבין שמסלול הנסיעה הוא בערך 2,000 ק"מ הכוללים את הנסיעה מאל קלאפטה לצ'ילה צ'יקו- בערך 750 ק"מ. יאללה לקרטרה: יום 1 - מאל קלאפטה אל לוס אנטיגוס/ צ'ילה צ'יקו- אם תחכימו ותצאו מוקדם לדרך כנראה שתספיקו לעבור את הגבול ולהעביר את הלילה בצ'ילה צ'יקו שבצ'ילה. במעברי גבול לצ'ילה אסור להכניס פירות וירקות כלל ואם יש ברשותכם צריך להצהיר על כך בטופס כניסה יום 2- צ'ילה צ'יקו כאן מתחילה באמת הקרטרה- ממליץ בחום למשוך מהכספומטים סכומי כסף יפים שיספיקו לכל האטרקציות בדרך, אוכל, דלק ובירות כי כמעט ואין איפה למשוך (עד קויאקה) וקשה מאד לגהץ למעט בתחנות דלק ומסעדות מעטות. במרכזה של צ'ילה צ'יקו קיימת תצפית יפה על העיירה והאגם (cerro bandera) וכחצי שעה נסיעה דרומה מצ'ילה צ'יקו לכיוון אגם jeinemeni נמצאת לגונת הפלמנגו- ממליץ בחום למי שאין רכב 4×4 לא לנסות להגיע- אחרת נחל נחמד יגרום לכם להסתובב חזרה. מכאן מתחילים להצפין, התחנה הראשונה היא ריו טרנקילו- עיירה קטנה (עם תחנת דלק) שהאטרקציה המרכזית בה היא מערות השיש (capillas de marmol), יציאה לשייט של כשעה עולה לכל אחד 10,000 פסו אך אם מתארגנים על קבוצה גדולה ניתן להוזיל מעט. השייט אורך כשעה וחצי, אם יש רוחות והים קצת עולה צפו ללא מעט שפריצים 😃 אם הגעתם בשעה סבירה ממליץ בחום להתאפס קודם על מקום שינה (כי הם מועטים מאד) ואז לצאת לשייט. בריו טרנקילו יש שתי מסעדות מרכזיות בסמוך לתחנת דלק, ב-cerveceria rio tranquilo שהיא גם בר יש סביצ'ה סלמון נדיר! יום 3 - מריו טרנקילו לוילה סרו קסטילו ב cerro castilio ישנו מסלול המגיע ל Laguna Castillo, המסלול לא פשוט ולוקח כ10 שעות אך כל מי שהגיע ללגונה בקצה מעיד שהיא בן היפות בכל הקרטרה. יש שתי דרכים להגיע ללגונה- הראשונה להתחיל ממש בסמוך לכפר ולשלם דמי כניסה של 10,000 פסו או להתחיל את המסלול כ5 ק"מ מערבית לכפר ולהכנס חינם- אך המסלול מתארך ב6 ק"מ. טיול סוסים - ישנן שתי אופציות: מסלול של 6 שעות שמסייר בתוך השמורה אך לא מגיע לאן שמגיעים במסלול הרגלי ומסלול של 3 שעות שמסייר בצד השני של העיירה- עלותו 25,000 פסו לאדם. טיפ קטנטן, אחרי 3 שעות רכיבה צריך שעתיים מסאג', אני לא הייתי רוצה לנהוג יום אחרי 6 שעות רכיבה על סוס... המסלול הקצר לא מגיע לנופים מיוחדים ומטורפים, אחלה אטרקציה לשבור שגרה מהנסיעה הארוכה אבל לא בהכרח המקום הטוב ביותר לעשות בו רכיבה על סוסים. אם אתם עושים את המסלול ללגונה ממליץ לישון פה את הלילה ואם לא אפשר להמשיך הלאה אל קויאקה. יום 4 - מקויאקה לפויאפי העיר Coyhaique היא עיר גדולה אחרי מספר ימים בכפרים די נידחים אבל מיוחדים במינם. אנחנו ישנו אצל יולנדה שהיא וביתה מאד אוהבות ישראלים, שרות שירים בעברית וכו' בקויאקה יש פיצריה מטורפת בשם mamma gaucha שאני ממליץ בחום לא להתקדם הלאה אם לא ביקרתם שם. בדרך בין קויאקה לפויאפי אפשר לעצור במפלי סימפסון וביער המכושף bosque encantado (כן, הוא סגור אחרי איזו מפולת שהייתה שם אבל המסלול מיוחד ויפה בטירוף וכרגע לא פשוט לניווט). משם המשכנו לכיוון פויאפי כשבדרך ניתן לעצור בקרחון התלוי- ב parque nacional queulat מקום נחמד שהכניסה אליו נסגרת ב17:00 והכניסה עולה 5,000 פסו, יש במקום גם מחנה קמפינג בתשלום נוסף. אם לא הספקתם או שהחלטתם לוותר יש נקודת תצפית כ10 ק"מ דרומית לכניסה ממנה אפשר לראותו (אמנם די מרחוק אבל גם משהו). כ10 דקות נסיעה צפונה מהקרחון התלוי מתבצעות עבודות על הכביש ולכן יש מעבורת שעושה שאטלים בנגלות של כ-8 רכבים. המעבורת האחרונה שיוצאת היא ב20:30 ושמעתי על כאלו שנתקעו שם בתור של 3 שעות. אנחנו ספציפית הגענו ב1915 ועלינו ישר. פויאפי היא עיירת דייגים קטנה ונחמדה עם מספר מסעדות דגים טובות אך ככל שתגיעו מאוחר יותר הסיכוי שישאר סלמון טרי שדגו היום נמוך יותר.. יום 5 - מפויאפי לפוטהלפו באזור פויאפי יש מספר מעיינות חמים- אנחנו היינו באחד בשםtermas el sauce שנמצא כחצי שעה נסיעה צפונית לפויאפי, מקום שקט ומבודד שרק חבר'ה עם רכב מגיעים אליו, יש מגרש כדורגל, מטבח להדליק מנגל טוב ומעיין חם אמנם יחסית קטן אבל שקט ונחמד מאד- כניסה עולה 6,000 פסו וניתן בעלות של 12,000 גם לישון בקמפינג במיקום. חשוב לציין שבפוקון יש גם מספר מעיינות חמים שהזולים ביניהם עולים 16,000 פסו. פוטלפו זאת עיירה חמודה ממש שהאטרקציה המרכזית בה היא הראפטינג בה. שמעתי שהרפטינג בפוטלפו הוא בין ה3 הטובים בעולם, כל מי ששמעתי שעשה המליץ לעשות את הרפטינג של היום המלא ולשלם מעט יותר, המחירים הם בין 50 ל80 אלף פסו, כשאנחנו הגענו הרפטינג היה סגור ולצערי לא עשינו, אבל לא נורא- יש גם בפרו 😁 ניתן לעשות גם קיאקים מתנפחים בנהר, סנפלינג מפלים וכו'. אנחנו סיימנו כאן את הקרטרה וחצינו לארגנטינה שם המשכנו צפונה לאל בולסון.. באל בולסון נמצאת החווה הישראלית המוכרת (הוספנו אותה ב maps.me בתור "החווה" - מקום סתלבט וכיף למי שמחפש, עשינו שם רק לילה אחד כי היינו צריכים להחזיר למחרת את הרכב בברילוצה- מי שמתכנן ממליץ לא לעצור שם ולהמשיך לברילוצ'ה ולרדת לאל בולסון בנפרד למספר ימים נוספים. באל בולסון יש שוק נחמד בימי שלישי חמישי ושבת, ממליץ לקנות בשר טוב בTodo ולעשות אחלה על האש בחווה. מספר טיפים חשובים לא על פי סדר חשיבות: # מעברי הגבול פתוחים עקרונית בחורף מ0800 עד 2000 ובקיץ מ0800 עד 2200, ממליץ לוודא מראש את השעות ולא להגיע ולהתקע בגבול. # השקיעה בחודש דצמבר בערך ב22:00 והזריחה ב05:30, הימים ארוכים נצלו ותכננו אותם היטב. # אמנם זה קצת מגביל אבל אני ממליץ בחום לסגור מראש רכב ולשריין בתאריכים שאתם רוצים, יש אנשים שנשארו 5 ימים באזור קלאפטה/צ'לטן רק כדי לחכות לרכב. # הנסיעה בחושך היא מסוכנת ולא נעימה, תעשו טובה להורים שלכם תמנעו מזה, באמת. # בכל תחנת דלק שאתם רואים תכנסו לתדלק - אתם לא יודעים אם התחנה הבאה תהיה פתוחה ולא יהיה נעים להתקע באמצע הדרך. # לפני שיצאתם לדרך תעדכנו את החבר/ה ואת המשפחה שכנראה לא ישמעו מכם שבוע, האינטרנט בכפרים חלש מאד אבל גורם לכם להנות מדברים אחרים 😎 # ממליץ בחום לקנות שני ג'ריקנים של 5 ליטר שיהיו תמיד ברכב, ניתן למלא כמעט בכל נחל זורם שבדרך ולא חסרים כאלו. # בmaps.me אפליקציה אדירה שכמעט הכל קיים בה, חשוב להוריד את המפות לפני שיוצאים לדרך, חישובי הזמנים שלה יחסית בסדר ולא בכל מקום יש קליטת gps אבל היא לגמריי נותנת מענה למה שצריך. # לקנות מלא נשנושים (כדאי ממש בריאים כמו פירות, פירות יבשים וכו'..) כי מנשנשים כל היום בדרכים. רמקול טוב או כבל aux ופלייליסטיל טובים יעשו את האווירה וכמובן שכמה משחקים שיעבירו את הזמן (אפליקציות של טריוויה, לימוד דגלי ארצות העולם, תשחצים וכו' כמובן שגם שיחון ספרדית!) # אם יצאתם לדרך עם אוהלים ושק"שים אז הכל בסדר, אם לא תנסו לסגור מקום שינה איך שאתם מגיעים לעיירה בה אתם מתכוונים לישון, העיירות מתחילות להיות די עמוסות. # ממליץ להתארגן על ציוד בישול לטובת הגמישות והנוחות- זה גם נחמד לפעמים וגם חוסך כסף. # קומו מוקדם ונצלו את הזמן, יש עוד כל כך הרבה דברים יפים לראות בדרך. חשוב לקרוא ולתכנן לעצמכם את המסלול, להכיר קצת את המקומות אך להיות גמישים ולתת מספר שעות ספייר בכל מקום- אין לדעת מתי יבוא הפנצ'ר, מעבורת נוספת או סתם מפל שלא תצליחו שלא לעצור לידו לפקל קפה. # שמרו על הרכב, תעדו וצלמו את כל המכות שלו איך שקיבלתם אותו יחד עם נציג החברה ובגמר וודאו שהוא רושם לכם/חותם שהחזרתם את הרכב בריא ושלם. קל מאד לנפץ שמשה מאבן שעפה כי נצמדתם לרכב לפניכם או לשבור דלת כי הרוחות שם לפעמים קיצוניות, הקנס גבוה מאד אז חבל, שמרו עליו. מהרגע שחציתם את הגבול לצ'ילה נסיעה על כביש אספלט זה מותרות- סעו לאט ובזהירות וודאו שהנהג התורן מספיק עירני ושמח 😏 # טיפ אחרון אך באמת הראשון במעלה - צאו לדרך עם אנשים שכיף לכם בחברתם, שלהיות תקועים איתם שבוע שלם ברכב ובכלל האטרקציות זאת המשאלה הכי גדולה שלכם , כמו ששלי הייתה והתגשמה.

תגובה חדשה

לינה בלוס אנטיגואס

Booking.com

טיסות לדרום אמריקה

טיפים נוספים

אזהרה אזהרה אזהרה לא להתקרב לחברת TAQSA MARGA

מאת: מזי , בתאריך: 13.11.2019

אני וחבר יצאנו לקראטרה אוסטרל בטרמפים. החלטנו לשלוח חלק מהציוד שלנו לברילוצ'ה כדי לא להיסחב איתו לאורך כל הדרך...

❤️~המלצה❤️ לוס אנטיגוס los antigous❤️

מאת: ליאת , בתאריך: 23.09.2019

❤️⁩ הוסטל ביתי חמים ונעים. מחיר ללילה שווה את התמורה. סילביה בעלת המקום נחמדה מאוד ועוזרת בהכל. נקי מאוד מאוד,...

😎😁ה כ ל על ק-ר-ט-ר-ה אוסטרל בטרמפים😎😎

מאת: fduardo , בתאריך: 02.04.2019

🌷🌻🚙🚙🚚🚚⛟⛟🚜🚜🚲🚲🚗🚕🚗 יש כמה אופציות לצאת לקרטרה - אני עשיתי בטרמפים. המסלול שלי : (יציאה מדרום ארגנט...

המלצה על הוסטל בלוס אנטיגוס

מאת: יקיר , בתאריך: 17.02.2019

המלצה על הוסטל בלוס אנטיגוס הוסטל " לוס אמיגוס" אחלה הוסטל אווירה ביתית החדרים יקרים אבל אפשרות לקמפינג שזול...

הגעה ללוס אנטיגוס+ מסעדה

מאת: liran , בתאריך: 10.04.2012

נסיעה של 12 שעות באוטובוס מ אל צ×לטן דרך כביש 40. לחברה קוראים צ×לטן טרוולס. נהגים נחמדים. יש מסעדה נחמדה שנ...

El Chalten and the Caratera Austral

מאת: Angela , בתאריך: 13.03.2010

Ido in El Chalten does a very good lecture about the Caratera Austral, and about the Fitz Roy trek. He give...

הקרטרה אוסטראל

מאת: Los Pollitos , בתאריך: 20.12.2009

שלום לכולם, הוסטל חדש בארגנטינה, בכניסה הצפונית לקרטרה אוסטראל מספק את כל המידע, מפות וטיפים על הקרטרה. ניתן ...