בוקטה

טיפים של גולשים על בוקטה

קצת על בוקטה

בוקטה - Boquete
בוקטה היא עיירה ציורית יפהפיה שממוקמת בגובה של כ-1050 מ' בין הרים ירוקים סמוך לנהר קלדרה במערב פנמה.
המקום ידוע במזג האויר הנעים ששורר כאן, אם מאסתם בחום של פנמה או קוסטה ריקה אז זה המקום להתאוורר מעט.
חוץ ממזג אויר טוב העיירה מפורסמת בקפה המעולה ובמטעים שבה, כאן מגדלים פירות רבים בינהם תפוזים.
ניתן לצאת מבוקטה לטיולי יום מקסימים ולהגיע למפלים, מעיינות חמים טבעיים מדהימים , צפרות, טיולי סוסים, דייג או פשוט לנוח ולהרגע מהשלווה של המקום ולשבת בבתי הקפה של העיירה. מושלם...
העיירה נמצאת לא רחוק מהר הגעש היחידי במדינה - Volcan Baru  עליו מפורט בהמשך.
אם תגיעו לכאן בינואר תוכלו להנות מפסטיבל הקפה היפהפה של העיירה ואם תגיעו באפריל תהנו מיריד הסחלבים.

לעוד טיפים של גולשים על בוקטה הוספת טיפ

מקום מדהים! kibuz de rita

בהמשך הטיול שלי ושל חברתי במרכז... החלטנו אחרי שהיינו בבוקס לנסוע לבוקטה לאחר נסיעה של 4 וחצי שעות האוטובוס מגיע לדוד ומשם צריך לקחת אוטובוס נוסף לבוקטה.. כשהגענו לדוד החלטנו שאנחנו חייבות לעשות עצירה ולא להמשיך את הנסיעה באותו היום לבוקטה ולהישאר לילה בדוד במקום שראינו המלצה עליו בגרינגו.. לקחנו את הכתובת והגענו לקיבוץ דה ריטה במקום בבעלותו של ישראלי מוטי ובת זוגתו המדהימה ריטה.. המקום ניראה מבחוץ כמו בית לכל דבר אך כשניכנסים לגינה יש שם קופים, ציפורים מכל הסוגים , אוגרים וכו.. (ממש גן חיות קטן) מוטי וריטה קיבלו אותנו בחום, הכניסו אותנו לחדר (שניראה כמו של מלכים!!) ופינקו אותנו בחמין של שבת ונתנו לנו להירגע מהנסיעה ולדבר עם ההורים בארץ... בהמשך גילינו שמוטי הוא מדריך טיולים והוא מציע מגוון של מסולים... למרות שזה לא היה בתוכנית שלנו החלטנו שלמחרת ניצא עם מוטי לאחד מהמסלולים שהוא מציע.. קמנו בבוקר לארוחת מלכים מפנקת ומשם יצאנו למסלול מטריף שכלל סיור בבוקטה (בכל האתרים שיש שם גינות מיוחדות , נהרות , בתי מלון מפוארים ומיוחדים וכו´)מחוץ לבוקטה- רכיבה על סוסים למעיינות חמים בטבע , סיור במטעי קפה... לאחר היום הארוך והחוויתי הגענו לארוחת ערב (כרגיל מפנקת) שריטה הכינה לנו .. וכך בעצם עברו להם 7 ימים שנישארנו בדוד וכל יום כלל מסלול למקום חדש ומטריף לא פחות (מפעל ליצור סיגרים, הפקת סוכר , וילה עם בריכה על חוף הים , שייט בנהר וארוחת בוקר בבנוגלוס על חוף ים פרטי, גן חיות.. ועוד הרבה...)!! אחרי טיול של חודשים במרכז אנחנו בהחלט יכולות להגיד שהשבוע הזה אצל מוטי וריטה היה השבוע הכי כייפי, מעניין , חוויתי והכי מפנק שהיה לנו בטיול!! אנחנו בהחלט רוצות להמליץ על כך לכל מי שרוצה לפנק את עצמו פינוק אמיתי וכלל לא יקר!!! רותם וטל

בוקטה מלאה במקומות לינה לא רעים כלל, ואם לא נפלתם על חג או פסטיבל סביר להניח שיהיה לכם מקום.

Hostel Mamallena Boquete - הוסטל מאמהג'נה בוקטה
מטיילים ישראלים ממליצים על ההוסטל שבנוי כבית גדול וחדש יחסית שלבעלים שלו יש כבר הוסטל עם אותו השם בפנמה סיטי. יש כאן אחלה מטבח וארוחת בוקר חינם, אינטרנט (2 מחשבים +WIFI), חצר, מידע תיירותי ומיגל הבעלים מאד נחמד ויכול לרשום אתכם לטיולים ואטרקציות ללא עמלות. יש חדר פרטי ל 2 (2 מיטות ושירותים) או חדר כזה עם שירותים משותפים. בנוסף כמובן יש חדרי דורמס ובמחיר טוב.
כתובת: Av Central - בכיכר הראשית, זה הבית היחידי שהוא תכלת, אין פה מספרים לבתים.
לתמונות והזמנת מקום

Kibutz de Rita - הקיבוץ של ריטה
הוסטל ישראלי שהרבה מטיילים ממליצים עליו, מוטי וריטה מציעים אירוח חם וביתי שכולל ארוחות מפנקות במיוחד(שקשוקה בבוקר, לזניה בערב, סלט ישראלי וכו'), חדרים מרווחים ונקיים עם מזגן, מים חמים, מטבח צמוד, אנטרנט חופשי ושירותי כביסה.
עושים קידוש בימי שישי עם חלות טעימות, מוטי או ריטה יאספו אתכם מכל מקום בדויד, תתאמו עם מוטי לפני.
טלפון מוטי - 00-50766776622
לתמונות והזמנת מקום

בוקטה מלאה במסעדות טובות ובייחוד מקומות לשתות אחלה קפה ולהרגע.

el sabroson
מסעדה טעימה  של אוכל פשוט וזול מאד!
נמצאת ברחוב הראשי.

הפארק הלאומי וולקאן בארו Parque Nacional Volcan Baru
כאן נמצא הר הגעש היחידי בפנמה וולקאן בארו, הר זה הוא הפסגה הגבוה ביותר בפנמה (3475 מ') וניתן לצאת לטיפוס עליו. הפארק הוא גם מקום מצוין לטיולים קצרים ,טרקים וקמפינג. מי שרוצה לטפס לפסגה חייב לקחת בחשבון שהדרך לפסגה אורכת שעות(תלוי בקצב שלכם - בערך 6 שעות)אך כאשר מגיעים ניתן לראות  גם את האוקיינוס השקט
וגם את הים הקריבי, מחזה מרהיב, אך בשביל זה תצטרכו ליפול על יום בהיר עם ראות טובה.
אם תצאו מהעיירה ברגל לכייון הפארק תוסיפו עוד שעתיים וחצי הליכה ולכן כדאי לקחת מונית ולקצר את הדרך.
מומלץ גם לעשות את הטיפוס כאשר אתם לנים בקמפינג לילה אחד(עלול להיות קר), כך גם תקבלו ראות טובה שעות הבוקר המוקדמות.

שביל הקצאלים Sendero Los Quetzales
כמו שציינו יש המון מסלולים יפים בפארק ואחד מהם הוא מסלול ההליכה המקסים שביל הקצאלים  על שם ציפור הקצאל היפהפה שהיא אחד הסמלים של מרכז אמריקה.
מומלץ לעשות את הטיול הזה מכיוון העיירה סרו פונטה Cerro Punta  שנמצאת גבוה יותר וכך תעשו את השביל בירידה ולא בעלייה.

מטעי קפה
ישנם מטעי קפה רבים בבוקטה וכל מה שצריך הוא הכוונה מהמקומיים כדי ללכת לטייל ולראותם.
ישנו גם מטע קפה שבו ניתן לעשות קמפינג ולהנות ממיקומו המדהים, המקום נקרא la montana y el valle ויש בו תנאים מעולים לקמפינג. המקום נמצא כ-2 וחצי ק"מ מעיירה וכולם מכירים אותו.

רפטינג
כן, בנוסף לכל האטרקציות יש גם רפטינג כאן.
החברה המומלצת היא chiriqui river rafting ומדובר בד"כ ברפטינג ליום אחד.

טיולי סוסים
גם את זה אפשר לעשות כאן, הטיול נחמד ועובר ביערות הסמוכים.
תשאלו על אדוארדו, בעל חווה שמתמחה בטיולים אלו.

המעיינות חמים  los pozos de caldera
מעיינות חמים עם סגולות ריפוי(דלקות וכו...), המעיינות נמצאים סמוך לעיירה קלדרה caldera, הדרך לשם יפה,  לוקחים אוטובוס שנוסע לשם
 ועולים על דרך העפר המובילה אליהם– משהו כמו 40 דרות הליכה עד למעיינות החמים .

כדי להגיע לבוקטה צריך להגיע לעיר דויד, רק משם יש תחבורה לבוקטה, דויד נמצאת כשעה מבוקטה