חזרה לטיפים

מקסיקו

איסלה מוחרס, טולום, סן כריסטובל, פאלנקה, פלאיה דל כרמן, קנקון

בילוים, אתרים מדהימים, כללי, לינה, מסלולי טיול

1. סן כריסטובל – הגענו לסן כריסטובל דרך מעבר הגבול בין גואטמלה ומקסיקו (מסן פדרו במקסיקו, נסיעה של 9 שעות בערך, אפשר לעבור בסירה דרך פלנקה). עיירה מגניבה לגמרי, אותנטית וצבעונית כמו אנטיגואה בגואטמלה אבל הרבה יותר מפותחת ומודרנית. יש ה-מ-ו-ן מקומות לישון בהם, בכל המחירים והתנאים. יש את CASA YAGIL הוסטל שהקים ישראלי בשם יגיל שנותן לישראלים יחס מיוחד. אנחנו ישנו בהוסטל בשם סנטיאגו שצופה לרחוב הראשי, מקום נחמד. העיר שוקקת חיים, יש בה כיכר מרכזית שעליה יושבת מסעדה שמשמיעה מוזיקה תמיד. יש שוק חביב במדרחוב הראשי, הרבה מסעדות ובתי קפה. מבחינת אטרקציות יש הרבה מה לעשות, אפשר להישאר 4-5 ימים בכיף. אפשר לנסוע לקניון סומידרו ב-150 פזו, נסיעה של שעתיים וחצי בסירה עם מדריך, נוף מדהים של הקניון ורואים חיות לצד הדרך. אפשר לנסוע לכפרים האינדיאנים באזור, לראות איך האינדיאנים המקסיקניים חיים עד היום ואפילו להתלבש בתלבושות המסורתיות שלהם. בנוסף יש טיול יום למפלי מונטביאו (מומלץ בקיץ). יש הרבה אטרקציות באזור, צריך רק להתעדכן בסוכנויות המקומיות.
2. פלנקה + מפל מיסולה + אגוה אסול – מסן כריסטובל נסענו לכיוון פלנקה. אחרי שעתיים וחצי נסיעה עצרנו לשעה וחצי במפלי אגוה אסול, מפלים ענקיים ועוצמתיים, עם 6 מפלסים גועשים. שווה להגיע בקיץ כדי לראות אותם כחולים ולא חומים. אח"כ נסענו עוד שעה וחצי ועשינו עצירה של שעה במפל Misol-HA מפל גבוה מאוד ויפה. אחרי עוד שעה וחצי נסיעה משם הגענו לפאלנקה, אתר העתיקות הגדול של המאיה. מקום ענקי ששימר בנייה עתיקה של שבט המאיה – ארמונות, מקדשים וכו´. הבנייה מדהימה ביופייה, פירמידות ענקיות שהמקסיקנים מתגאים בהן בלי סוף. חוץ מהפירמידות המקום מאוד פסטורלי, יש לא מעט חיות ומפלים. יש הרבה הליכה אבל לא להישבר, שווה לראות את כל האתר. בערב ישנו בעיירה קטנה ליד פלנקה בשם פאנצ´ן. יש כמה מקומות לינה דיי יקרים. אנחנו ישנו בJungle Palace שהיה הכל חוץ מארמון... החדרים בעיירה נעים בין 100-270 פזו לחדר זוגי. אין הרבה מקומות לאכול, חובה לאכול בדון מוצ´ו בכניסה לכפר הקטנטן. לא חובה לעצור בפאנ´צן, יש אפשרות להמשיך נסיעה באותו לילה לאזור החופים (לא כל כך מומלץ בגלל הדרך הקשה).
3. פלאיה דל כרמן – איזור החופים במקסיקו. מקום מדהים שהרחוב הראשי שלו לא מבייש אף בירה באירופה. הרבה